Dag 18

10 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Via deze weg willen we alle onze lezers, fans, groupies, believers, geïnteresseerden, etc., ontzettend bedanken voor jullie belangstelling, warme reacties, appjes en mails!!! Niet normaal hoeveel er aan ons gedacht is en hoe goed ons dat heeft gedaan! We konden niet op alles reageren. Dan zouden we weer stress door tijdsdruk en door het moéten gaan ervaren en dat willen we hier niet😉. Poco poco. Weet dat jullie ook allemaal in onze gedachten zitten!

Vanmorgen huishoudelijk bezig geweest, afgewisseld met een duik in het zwembad. De koffers zijn al aardig gepakt, nog wat gewassen en huiswerk gemaakt. Ook hebben we het druk gehad met alle heug en meug van "onze huisdieren". De Berry's worden steeds brutaler. Morgen staan ze binnen denk ik. Brutale Berry (of wel nr 1) liet ook nog even zijn behoeften achter op de veranda. Bedankt vriend. Een tijdje later hoorden we een harde klap en gefladder. Bleek een "schele" duif tegen ons dak aan te zijn gevlogen. Ze heeft de hele middag op onze veranda "gehangen"... kop scheef op de romp, niet meer bewegend. Whiplash! Je zou zeggen dat hij het niet fijn had. Bij de receptie gemeld, maar "op zondag is er niemand die dat kan oplossen". Kop omdraaien durfden we zelf ook niet en trouwens hij zat al half gedraaid🤭. Later heeft hij een tijd onder de boom gezeten en ineens (na een hoop gefladder) zat hij in de boom. Hopelijk is moeder natuur hem nog goed gezind. Hidde kon deze duif niet "redden". Maar zo heeft hij vanavond in het zwembad wel een bij willen redden. Het beest lag versuft op de rand van het zwembad en Hidde ging al kletsend hem oppakken. "Kom maar, jongen. Ik zal je redden. Hoe kom jij nou hier?". En toen AU!! Geprikt. Hidde intens verdrietig en heel veel pijn. Koen heeft de bij doodgeslagen (sorry) en snel de angel, met kontstuk er nog aan, uitgezogen. Ik daarna de pink verzorgd. Gelukkig is Hidde een bikkel en was de pijn snel minder. Goed ingesmeerd met de juiste zalf en pleister geplakt. Dat laatste weigert hij normaal, vindt hij onprettig. Nu is de vinger nog wat gevoelig, maar komt goed. Toen ik hem zojuist verzorgde gaf hij mij zelfs de verkeerde vinger 🤣. Zo zie je maar weer, zelfs voor de Freek Vonken onder ons zit een ongeluk in een klein hoekje.

Oh ja in de middag gingen we nog even naar Willemstad, maar vanwege zondag, kerk en Pinksteren was alles dicht. Even doorgereden naar Santa Barbara, maar daar viel niet veel te zien. Ligt een mooi resort met een 18-holes golfbaan en eigen strand, dat we vanaf het water hadden gezien. Maar je moest eerst betalen bij de beveiliger en dat vonden we nu niet de moeite. WA en Máxima logeren hier als ze op staatsbezoek zijn. Op de terugweg voor het eerst gegeten bij KFC, zeg maar de Mac Donald's van de kip. Dit was een ware belevenis. Ken je Judeska? Alias Jandino, uit de film Bon Bini Holland? Nou achter de balie van de KFC stond haar zus! Maar dan zonder de enorme nagels. Het was net cabaret. Ze was niet zo grof als Judeska, maar wel net zo chagrijnig en net zo ongeïnteresseerd.

In de middag voetbal gekeken, gezwommen en gelezen. De buren gingen dus we kregen hun bier en wijn die over was. Dat krijgen wij ook niet op! 's Avonds uit eten bij Limoncello. Heerlijk!

Morgen laatste dag!!! Auto terugbrengen en nog naar Mambo beach.

Verder komt de vermoeidheid bij Hidde er wat uit. Maar blijven we de groei zien!

1. Ria van poppel:
    10 juni 2019
    Wat een prachtige foto's weer van de mooie natuur en fauna daar!
    ik wens jullie een goed afscheid na een indrukwekkend verblijf en therapie. Het zullen mooie, bijzondere herinneringen voor jullie blijven. Ik hoop dat de kleine stapjes die bereikt zijn, een vervolg kunnen krijgen in de komende tijd. Ik heb genoten van jullie dagboek! Lieve groeten, Ria
  2. Oma yvonne:
    Eind goed al goed!
    De laatste uurtjes voor jullie daar.maak er een ontspannende dag van en een goede reis terug .
    Dank voor de vele mooie foto's en filmpjes maar vooral jullie belevenissen zo mooi beschreven!
    Voor allen een dikke knuffel🐬💋💋
  3. Astrid van summeren:
    10 juni 2019
    Nog heeel even genieten. Alvast een goede terugreis en dan.....welcome home!!😘
  4. Nicolette van der Velden:
    10 juni 2019
    En heeft de duif het overleefd? Als hidde hem maar niet meeneemt! Een hele goede terugreis gewenst en tot snel.
  5. Leny van rijen:
    10 juni 2019
    Dank voor al de mooie verhalen en het deelgenoot mogen zijn van al de prestaties vanHidde en de verhalen over Imre,
    En het volhouden van jou Bregje en Koen
    Ik wens jullie een goede vlucht en behouden thuiskomst, dan nog heel goed uitrusten !!! Tot kijk en veel liefs
  6. Ans:
    10 juni 2019
    Aan alle fijne vakanties komt een einde Ja hoor het was geweldig wat jullie in Curacao beleefd hebben Hidde en Imre zullen dit als een precieuse souvenir in hun hartjes meenemen Bregje en Koen , dank vooral voor prachtig commentaar , filmpjes fotos en jullie emoties zo maar voor iedereen bloot leggen Enorm ,Jullie zijn sterk , ga zo door ,nog enkele heerlijke uurtjes en Fijne terugreis Bisous