Dag 19; de laatste!

11 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Een dag met een lach en een traan. Afscheid genomen van al het goede hier om ons heen.

Nog snel Willemstad in voor wat souvenirs en daarna de auto teruggebracht bij Blue Bay waar Mary op ons stond te wachten, ben je totaal weer een uur op pad. Met z'n vijven weer terug gereden naar Bon Bini, zodat Mary met de auto verder kon. Nog samen veel gepraat over het eiland, zijn gebruiken en bewoners. Ze stelde ons voor om hiet te komen werken, docenten tekort. Voor nu een nee😉. Salaris is niet hoog, levensstandaard wel.

Bij thuiskomst gezwommen en nog wat ingepakt. Rond half 1 naar Mood (strand), maar helaas minder geslaagde dag. Zoveel latino' s die van een cruiseboot hier gedumpt werden om te poedelen. De ene foto in een rare stand volgde de andere op, quasi sexy. We hebben er eigenlijk stiekem om moeten lachen. Ineens moesten we ook betalen voor ons bedje. Een paar wist u datjes; ze dragen soms als stel of als fam. unisex badkleding, siliconen in borsten of bil hip zijn, ze in groepen tot aan hun middel bij elkaar staan in de zee, ze een soort Spaanse schlagers aan het zingen waren, ze heel hard praten, ze van dansen houden, ze heel veel foto's maken (lijken wel Aziaten)....

Eind van de middag afgespoeld in het zwembad en genoten met ons 4-en. De duif proberen te vinden, maar die is miraculeus verdwenen. Dat 2 vrijende hagedissen onze kinderen deed gieberen. Alleen dacht Hidde dat ze aan het vechten waren. Wie zou er gelijk hebben?

Om half 6 met onze Noordwijkse vrienden afgesproken. Waar anders dan aan onze stamtafel bij Hemingway! Onze geweldige tijd besproken en afgesloten! Daar was dan uiteindelijk het echte afscheid en dat kostte wat traantjes. BBQ in Noordwijk gaat er komen!

Wij met zijn vieren nog een afzakkertje genomen bij Chill. De "handbeschilderde-bordjes-en-erg-populaire-bar". Ik moest nog op zoek naar het stichting Tess bordje! Hidde heeft hem in een paar tellen gevonden, terwijl er honderden hangen😂.

Nu het laatste blog afmaken en jullie danken voor het lezen en de steun die we hebben mogen ervaren.

Morgen om 11u worden we door de yellow bus (taxi van CDTC) naar het vliegveld gebracht. En om 14.35u vliegen we, jullie tijd 20.35u. Om dan woensdagochtend om 5.45u (NL tijd) te landen. Daar staat opa Jan ons dan op te wachten. Donderdag weer allemaal aan de bak... alsof we nooit weg zijn geweest🤭😉