Dag 19; de laatste!

11 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Een dag met een lach en een traan. Afscheid genomen van al het goede hier om ons heen.

Nog snel Willemstad in voor wat souvenirs en daarna de auto teruggebracht bij Blue Bay waar Mary op ons stond te wachten, ben je totaal weer een uur op pad. Met z'n vijven weer terug gereden naar Bon Bini, zodat Mary met de auto verder kon. Nog samen veel gepraat over het eiland, zijn gebruiken en bewoners. Ze stelde ons voor om hiet te komen werken, docenten tekort. Voor nu een nee😉. Salaris is niet hoog, levensstandaard wel.

Bij thuiskomst gezwommen en nog wat ingepakt. Rond half 1 naar Mood (strand), maar helaas minder geslaagde dag. Zoveel latino' s die van een cruiseboot hier gedumpt werden om te poedelen. De ene foto in een rare stand volgde de andere op, quasi sexy. We hebben er eigenlijk stiekem om moeten lachen. Ineens moesten we ook betalen voor ons bedje. Een paar wist u datjes; ze dragen soms als stel of als fam. unisex badkleding, siliconen in borsten of bil hip zijn, ze in groepen tot aan hun middel bij elkaar staan in de zee, ze een soort Spaanse schlagers aan het zingen waren, ze heel hard praten, ze van dansen houden, ze heel veel foto's maken (lijken wel Aziaten)....

Eind van de middag afgespoeld in het zwembad en genoten met ons 4-en. De duif proberen te vinden, maar die is miraculeus verdwenen. Dat 2 vrijende hagedissen onze kinderen deed gieberen. Alleen dacht Hidde dat ze aan het vechten waren. Wie zou er gelijk hebben?

Om half 6 met onze Noordwijkse vrienden afgesproken. Waar anders dan aan onze stamtafel bij Hemingway! Onze geweldige tijd besproken en afgesloten! Daar was dan uiteindelijk het echte afscheid en dat kostte wat traantjes. BBQ in Noordwijk gaat er komen!

Wij met zijn vieren nog een afzakkertje genomen bij Chill. De "handbeschilderde-bordjes-en-erg-populaire-bar". Ik moest nog op zoek naar het stichting Tess bordje! Hidde heeft hem in een paar tellen gevonden, terwijl er honderden hangen😂.

Nu het laatste blog afmaken en jullie danken voor het lezen en de steun die we hebben mogen ervaren.

Morgen om 11u worden we door de yellow bus (taxi van CDTC) naar het vliegveld gebracht. En om 14.35u vliegen we, jullie tijd 20.35u. Om dan woensdagochtend om 5.45u (NL tijd) te landen. Daar staat opa Jan ons dan op te wachten. Donderdag weer allemaal aan de bak... alsof we nooit weg zijn geweest🤭😉

Liefs

Koen, Bregje, Imre en Hidde

1. Jessica:
    Lieve Koen, Breg, Im en Hidde❤️
    Dank je wel voor jullie prachtige verhalen,foto’s en filmpjes.
    Wat een eer dat we mee mochten genieten van deze (jullie)prachtige reis!
    Een hele goede terugreis!! And we see you soon 💋
  2. Hanneke Thiebosch:
    Wat een mooie verhalen!
    Heel goede reis.
  3. Oma yvonne:
    11 juni 2019
    Welkom thuis lieve kinderen van me!! Imre en Hidde tot snel oma heeft jullie erg gemist !goede reis en dank voor het meebeleven!xxxxx
  4. Rhonda Geerts:
    Goede terugreis!! Ik ga zo Jop uitzwaaien naar kamp!! Tot snel 😘
  5. Hubert Hermans:
    11 juni 2019
    Wat een prachtig reisblog is het geworden. Met veel plezier de mooie verhalen gelezen en gezellige foto's bekeken. Een ervaring die jullie met z'n vieren vast niet snel zullen vergeten.
    Bedankt voor het meegenieten!
  6. Kathlin:
    11 juni 2019
    Lieverds nogmaals dank dat wij deze reis met jullie mee hebben kunnen ervaren! Goede terugreis en tot heel snel! 🍀❤️ X
  7. Anne-marie de groot:
    12 juni 2019
    Hoi lieverds,
    Dank jullie wel om mee te mogen genieten van deze bijzondere reis.