Dag 15; 9e therapiedag

7 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Voor diegene die het nog niet wisten... Freek-vonken is bij ons een werkwoord. Uitgevonden door Hidde, omdat hij zo van beesten en struinen door de natuur houdt. "Papa en mama ik ga Freek-vonken" roept hij als hij weer op pad gaat. Vandaag was het de rode mier die, geklemd tussen duim en wijsvinger, zwemles kreeg en dit niet overleefde. Er werden 4 roze bloemen uit de struik geplukt, omdat ze zo leken op de bloemen op mama's bikini. Berry 1 t/m 6 kregen uitleg over de Sprookjesboom, nieuwe mini gekko ontdekt (ter grote van een kleine pink) in de woonkamer. Ook gaat hij morgen (ter gelegenheid van zijn laatste therapiedag) niet zwemmen met de roggen, maar wil hij van een brug af in de zee springen 🙄. Met roggen zwemmen heeft hij al gedaan, zegt hij... oh ja en Chabelita is helemaal niet groot.

Vandaag was weer een effectieve dag! Toen Hidde werd opgehaald door zijn 3 vriendinnen, mochten wij een half uur mee met Imre en Jet. Hun VIB (Very Important Brusje) boekje werd geshowd. Met al het werk van de afgelopen 2 weken. Verder gingen we als gezin een eiland ontwerpen. Samenwerking verliep prima. Ons eiland zou zo echt mogen worden. Het heet Isla Famila, door Imre verzonnen. Daarna hadden wij als ouders een brief geschreven aan Imre. Die mocht ze lezen of pas later lezen. Beide meiden wilden hem graag in zichzelf lezen. De inhoud vond Imre heel mooi en fijn. Daarna mochten wij gaan en gingen zij nog leuke dingen doen. Wij keken weer bij Hidde. Sami was weer aan het puberen. Gelukkig was Chabelita gefocust. De laatste 10 min mochten we achter het dock kijken. Ook Imre kwam erbij en mocht op het dock, met de benen in het water. Samen met Hidde opdrachten geven aan Chabelita. Prachtig zo dichtbij en zonder tegenlicht. Wat gaan we dit missen!

Na de therapie weer een fijn gesprek met Talina en Babette. Nog wat tips voor wat te doen in een boze bui. Maar ook is de positieve groei besproken. Intussen hebben Koen en ik al gesolliciteerd😂. Maakt niet uit voor wat; security, dolfijnentrainer, fotograaf, poolboy....

Daarna naar Vreugdenhil (supermarkt) en thuis geluncht, gezwommen en gelezen. Om 14u had ik een workshop ontspanningstechnieken (mindfulness). Daarna even naar Mambobeach (winkeltjes aan strand), gebeld met mijn moeder met het voetbal (NL-ENG), op een groot scherm, op de achtergrond en verder aan het zwembad. Zo nog even de enquête voor CDTC invullen en de afscheidskaarten schrijven voor de therapeuten.

Na morgen nog even een relax weekend meepikken voordat we terug naar Nederland moeten/mogen!

Trusten! Nou voor jullie... goedemorgen!

1. Astrid van summeren:
    7 juni 2019
    Pffff wat is het toch weer snel gegaan. Vandaag zal ook wel weer even slikken worden en dan nog even lekker genieten van het weekend.
  2. Reinou:
    7 juni 2019
    Jeetje, laatste dagen alweer! Geniet er nog van, sterkte met het afscheid straks en tot gauw weer hier in NL, 😘!
  3. Rhonda Geerts:
    7 juni 2019
    Helaas al weer de laatste dagen voor jullie! Succes met de laatste therapiedag en het afscheid van jullie begeleidingsteam. Geniet nog van de laatste dagen daar en we zien elkaar snel weer, ben erg benieuwd naar de 'live' verhalen!!! 😙
  4. Leny van rijen:
    7 juni 2019
    Wat hebben jullie veel meegemaakt, !wie verre reizen maakt kan veel vertellen ,dat klopt wel
    Ik heb mee mogen genieten. Nu nog een paar fijne dagen, maak er weer iets moois van😀😀😀❤️Imre en Hidde, dit zullen jullie nooit vergeten,alle aandacht voor jullie , heerlijk toch.
  5. Oma yvonne:
    7 juni 2019
    De laatste therapiedag nog en dan even relaxen, wat zal ik jullie verhalen missen! Ik heb het gevoel daar ook geweest te zijn , maar toch blij dat ik jullie binnenkort kan omarmen !
    Koester alle warmte die jullie daar ontvangen hebben! Dikke omhelsing!🐬😘
  6. Ria van poppel:
    7 juni 2019
    Ik wens jullie nog mooie laatste uren toe van jullie verblijf daar! Bedankt dat ik mee mocht kijken en lezen hoe jullie alles ervaren hebben! Ik wens jullie mooie positieve herinneringen toe en verder steuntjes in de rug voor jullie allen. Lieve groet, Ria
  7. Ans:
    7 juni 2019
    Wat gaat de tijd snel!!zo te horen willen jullie nog een spannend weekje eraan plakken, Helaas , onmogelijk , doch je mag dagdromen hoor Wat een fantastisch avontuur ,Hidde en Imre samen met de dolfijn was voor mij een onvergetelijke image Zal altijd in hun hartje blijven wat ze daar hebben meegemaakt Nog veel plezier ,nog enkele vakantie dagen Relax for all Big Kiss
  8. Janneke:
    7 juni 2019
    Time flies! Hopelijk worden jullie aangenomen!
    Geniet ervan!
  9. Francien:
    7 juni 2019
    Oh, wat 'n geweldige belevenissen en wat hebben jullie een gezellige, zinvolle en leerzame periode gehad. Fantastisch! Heel bijzonder om dit op deze wijze te hebben mogen volgen, waarvoor DANK!
    Ik heb de indruk dat jullie, ook tijdens de functionele momenten, in een warm bad terecht zijn gekomen. TOP!
    Ik verwacht dat jullie straks, bij thuiskomst, wel even tijd nodig zullen hebben om af te kicken.
  10. Francien:
    7 juni 2019
    Voor allen alvast een voorspoedige terugreis naar Nederland, maar geniet nog even volop van de resterende dagen.
    Bregje, Koen, Bregje en Hidde, graag wens ik jullie een welkom thuis en veel succes met de opgedane ervaringen.
    Met lieve groetjes,
    Francien.
  11. Sanne:
    8 juni 2019
    Mooie bijzondere foto waarbij Imre haar brief leest. Wat een traject. Tof dat jullie dat doen.