Dag 1 Vertrek

24 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

Bijna 22u wakker... Het voelt als oud&nieuw maar dan zonder de alcohol... maar we zijn er en al helemaal in de relax modus. Poco poco horen we hier nu al geregeld.

Vanmorgen om 4u opgestaan en de chauffeur, alias opa Jan, stond op tijd klaar. Rustig naar schiphol. Om 6.15u inchecken en ons bij speciale assistentie aangemeld. We mogen dan langs alle rijen om overprikkeling bij Hidde te voorkomen. Daar een bitch-fight mogen aanschouwen. En de grootste bitch werd onze "assistent" , met in haar kielzog een stagiaire die daarna steeds de pispaal was. Nou deze assistentie was zo'n wassen neus. We hadden ook heel goed zonder gekund. Zeker met zo'n chagrijn. Bij de gate om te boarden zou weer een andere assistente staan...niet dus. Zelf maar een oplossing gevonden. De douane hond kunnen omzeilen voordat Hidde hem wilde aaien.

"Wat een groot vliegtuig" zei Hidde! We zaten in het midden met zn vieren naast elkaar. Wat een fijne vlucht! Lieve steward(essen), goed eten en entertainment. Die 9 u "vlogen" voorbij.

Hidde heeft zich goed gehouden. Even boos om Dora die volgens hem in het Chinees zou zijn. Wat later Engels bleek. Droge broek gehouden. En vaak gekeken naar vluchtinfo op het scherm. Ook zijn Nintendo Switch en tablet ijverig gebruikt. Elk half uur natuurlijk vragen hoe lang het nog was en wat we vanavond gingen eten.

Bij aankomst valt meteen op hoe langzaam alles hier gaat. Zelf pinnen. De chauffeur van het therapiecentrum heeft ons op het park afgezet. Eerste beelden van Curaçao waren nog niet hartverwarmend. Veel troep en vervallen huizen. Hier langs de toeristische plekken is het prachtig.

Na het installeren in ons huisje meteen het zwembad ingedoken. Daarna naar het CDTC gelopen. We moesten nog een envelop met de laatste info over Hidde afgeven. We zijn maandag van 8-10u aan de beurt en we hebben Chabelita (=dolfijn). De dolfijnen al zien spelen in hun bassins. Wat  een joekels eigenlijk. Daarna een drankje gedronken, gestruind over het strand en gaan eten bij Hemingway. Na 2 wijn stonden we te zwalken. Nu gaan we allemaal op één oor.

1. Kathlin:
    24 mei 2019
    Fijn dat jullie zijn aangekomen lieverds ! Het avontuur is begonnen. Bedankt al voor je eerste leuke bericht Breg! X
  2. Nicole:
    24 mei 2019
    Ahhh geweldig en zoveel herkenning ❣
    Vooral de "shock" bij aankomst op het mooie Curaçao 😂
  3. Nicolette van der Velden:
    24 mei 2019
    Klopt idd. Daar schrokken wij ook van. Maar hemingway was dan weer heel leuk 🥳 Roos had machu en manisja (oid). Dikke kus van ons.
  4. Astrid van summeren:
    24 mei 2019
    Fijn dat de vlucht zo goed is gegaan. En nu lekker genieten en maandag volle bak aan het werk. Fijne tijd!!, heb je lekker nog de hele dag om dingen te kunnen doen, en lekker relaxen.
  5. Kas:
    Super leuk man. Groeten kas
  6. Kas:
    24 mei 2019
    Wat fijn om te lezen dat de reis goed gegaan is! Lekker relaxen en veel succes maandag! 😘
  7. Elise:
    Geniet ervan samen!
  8. Remko Klinckenberg:
    24 mei 2019
    Leuk verslag, geniet van elkaar en vooral van t relaxen😉
  9. Oma yvonne:
    24 mei 2019
    Wat een spannende dag al voor Hidde , en geniet maar verder ! Fijn dat de reisdag zo goed verlopen is, dikke knuffel
  10. Janneke:
    24 mei 2019
    Chabelita heeft er straks een nieuwe vriend bij!
  11. Kristel:
    24 mei 2019
    Dat ziet er allemaal heerlijk uit! Tof blauw huis!
  12. Anne-marie de groot:
    26 mei 2019
    Goed te lezen dat de reis goed is gegaan.
    Genieten kan beginnen
  13. Fam Mulders:
    27 mei 2019
    Wooow ik loop achter. Ik dacht een bericht te krijgen als jullie de eerste dag zouden posten. Snorrie. Lees nu ff bij. Heel veel succes en ook plezier!!!!