Dag 2 en 3

26 mei 2019 - Willemstad, CuraƧao

Donderdag lagen we om 20u te slapen en om 4u waren we weer wakker! Hidde stond te stuiteren... wat gaan we doen? Wat eten we vanavond? Mag ik zwemmen? šŸ¤­

Even wachten...uurtje of 3Ā nog is dan een uitdaging. Het werd dus vroeg lezen, tabletten en zwemmen. Imre heeft ge-facetimed met haar klas. Ze wilden haar allemaal spreken, het huisje zien en haar belevenissen horen.Ā  Ā  Ā  Ā  Het wolkendek brak al snel open. We moesten ook nog (kleine) boodschappen doen voor het ontbijt dus hebben we de bus gepakt. Een hele belevenis. We hadden een grote bus verwacht maar het werd een afgeragde ToyotaĀ minibus, met Judeska (inclusief nagels) achter het stuur. Op de terugweg hadden we een pantervel interieur en een enorme kletschauffeur. Heel gezellig en veel te weten gekomen. Kinderen keken hun ogen uit. In de middag naar Mambo-beach. Prachtig om op zo'n luxe strand bediend te worden aan de rand van het water. We voelden ons vips. Zo passief als Hidde soms kan zijn, zo actief wordt hij in en rondom het water. Hij zet zijn snorkel masker op en gaat Freek Vonk-en. Hele verhalen pratend met dat masker op zijn gezicht. Op het strand kwamen we ook nogĀ Willem II-speler Dankerlui tegen die vakantie aan het vieren was met zijn vrienden. Nog gezelligĀ mee gekletstĀ en de kinderen samen met hem op de foto.Ā

Bij thuiskomst toch erg verkleurd en zeker de schouders zelfs verbrand. Ondanks flink smeren. Oepsie! Iets te veel gesnorkeld en iets te veel zon. Ook is er een infopakket van CDTC gebracht. Nu komt het Ć©cht dichtbij. Naam van dolfijn en therapeuten bekend. Wat meer info over activiteiten voor Imre. Iets waar je zolang naar uitkijkt is dan echt bijna zover.Ā Ā

's Avonds hapje eten bij de Italiaan (Piazza), maar daar lagen al 2 kids half te slapen boven hun bord. Wel een fantastische bediening. Dushi hier, superdushi daar. Ook wij weer vroeg knock out.Ā

Vanmorgen was iedereen om 6u wakker. We zijn de "jetlag" bijna te boven. Vroege ochtenduik en ontbijt. Om 10.30u werd de huurauto gebracht. We hebben nu zo'n enorme bak op de oprit. Moesten nog wel de chauffeuse even terugbrengen naar haar werk. Bij Blue BayĀ (aan de andere kant van Willemstad). Daar meteen boodschappen gedaan bij de Carrefour. Onze boodschappen worden zelfs ingepakt en naar de auto gebracht. In de middag geluierd en veel gezwommen. Bewolkte maar warme dag. Hidde geniet van het water, spelen met zijn zus en kijken naar de bijzondere dieren. Hij zou het liefst de leguanen aaien of optillen. Ook hebben ze allebei huiswerk gemaakt! Imre spelling en rekenen. En Hidde is met zijn leeswerk van kern 2 aan de gang gegaan. Met Imre als juf.... hoor mezelf (Bregje)šŸ¤£.Ā

's Avonds met gin tonic en een heerlijke pasta nog lang buiten gezeten. Met verbazing gekeken hoe Hidde met ons een kwartetspel heeft gespeeld. En uiteindelijk zelf heeft gevraagd of hij naar bed mocht. Met een nieuw mantra... "ik ga doorslapen en niet in mijn bed plassen. Als ik wakker wordt ga ik plassen en mag ik bij jullie liggen".

Morgen gaan we naar Westpunt!

Fotoā€™s

1. Wilma Drunen:
    Klinkt allemaal als enorm aan het genieten! Mooie fotosā€™s ! Veel plezier
  2. Jessica:
    26 mei 2019
    Lieverds! Weer zoā€™n mooi verslag! En mooie fotoā€™s.Heerlijk om te lezen, zijn we er toch een beetje bijā¤ļø Geniet van alles en van elkaar. Dikke kus van ons
  3. Kaantjes:
    26 mei 2019
    Geniet ervan jongens! Leuk om jullie avonturen te lezenšŸ˜˜
  4. Rhonda Geerts:
    26 mei 2019
    Heerlijk! Klinkt goed daar allemaal. Nog even relaxen en dan starten met de therapie! Heel veel succes en genietšŸ˜˜
  5. Anne-marie de groot:
    Mooie foto's
  6. Oma yvonne:
    26 mei 2019
    . Ik zie zo alles voor me en geniet van jullie verhalen en jullie welverdiende verblijf daar!
    Relax (dushi) en morgen met allen volop de dolfijntjes aan het werk zetten,
    Good luck! šŸ’‹
  7. Leny van rijen:
    26 mei 2019
    Wat fijn om zoā€™n goede berichten te lezen, wij genieten mee ook van de mooie foto ā€˜s.
    Morgen een bijzondere dag,dat wordt heel leuk liefs Marcel en Leny.
  8. Astrid van summeren:
    26 mei 2019
    Ohhh wat heerlijk!!! Ik ben echt mega jaloers op jullie? Welke therapeut hebben jullie? En dolfijn Chabelita toch? Heel veel plezier en succes morgen. Geniet ervan! Geloof me, dat eerste moment is zooo bijzonder. Xx