Dag 10

2 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Konden we uitslapen, waren we nog om half 7 op! Maar wat aanklooien, zwemmen en uitgebreid buiten ontbijten was heerlijk. Verder al een was laten draaien. Jaja, laten doen...ik mocht mijn eigen was niet in de machine stoppen, maar ook niet uit de machine halen. Dat is even wennen! Ze zijn overal zo behulpzaam, bijna nederig. Tegen 11u op pad.

Eerst langs omgeving Jan Thiel. Resort van Nicolette, PB en Roos bekeken (Chogogo). De AH nog snel in voor wat drinken. Getwijfeld of we op strand Jan Thiel gingen liggen, maar doen we andere keer. Was toch bewolkt, dus eerst eiland verder ontdekken. Brakkeput mei mei weten we te vinden, Aloë Vera plantage gezien, de fabriek en winkel van de Chichi beelden bezocht (Chichi is in Curaçao de oudste dochter van een gezin, die de zorg heeft voor de andere kinderen) en natuurlijk naar de struisvogelfarm. Laatste met een tocht in een soort safaribus (van voor de oorlog denk ik) over het terrein. Lekker commercieel! Informatie over de struisvogel en emoes. Jonkies gezien. De beesten voeren, een ei vasthouden en erop staan. Oh ja en nog 2 krodillen mogen zien, die eerst wakker geprikt moesten worden. Hilarisch.

Daarna naar de Sambil; groot winkelcentrum met Carrefour (supermarkt). Daar werd de Champions League finale Spurs-Liverpool op 2 grote schermen uitgezonden. Stukje meegepakt natuurlijk. Met nog heel veel andere mensen. Het was echt druk. Iedereen wilde de finale zien.  Ook natuurlijk even m'n protegé vanuit mijn huiswerkbegeleidingstijd bij Willem II bewonderd haha (van Dijk).

Daarna snel naar huis en het zwembad ingedoken. Gegeten bij een Mexicaan/Grill en nog lekkere gintonic bij Mood Beach Club  gedronken. Morgen verder met het ontdekken van de stranden aan de westkust.

We hebben weer nieuwe huisdieren: 2 kleine gekko's. Henk en Harry. Die laatste loopt steeds in onze slaapkamer en zat net op mijn kussen. Hebben we even vakkundig buiten gewerkt. Sprong zelf buiten van het kussen en zoog meteen vacuum met zijn poten op de tegelvloer. Leuk geluid

Na een week therapie valt ons toch het een en ander op aan veranderingen. Hidde is alerter, lijkt andermans gevoelens wat beter te lezen, is meer aan het knuffelen/lichamelijk contact aan het opzoeken, een lichtelijk betere uitspraak en soms iets meer betrokken in een gesprek. Zijn boze buien zijn verminderd en minder intens. Al blijft Imre nog wel het meeste de klos. Nog genoeg werk te verzetten volgende week!

Jullie allen sterkte met de hitte zondag, maar denk maar zo... het is maar 1 dag...hier elke dag🤣

1. Nicolette van der Velden:
    2 juni 2019
    Geniet lekker van jullie vrije weekend. Leuke foto’s weer. Vooral van de chichibeelden. Die vind ik super. Als je zo’n beeldje koopt kun je lezen over de vrouw (local) door wie het is geschilderd. Heel leuk. Fijn dat hidde reageert op de therapie. Iedere stap, groot of klein, is er weer een.
  2. Kristel:
    2 juni 2019
    Echt aan het genieten van jullie intense belevenissen! Fantastisch dat er al kleine veranderingen bij Hidde te zien zijn!
  3. Oma Ans:
    Lieve allemaal
    Wat een gezellig dagje struisvogel
    Imre gaat mama dat eitje ook bakken.
    Koen is dit het beroemde beeldje. Vrouwtje..
    Vandaag eindelijk na het wandelen de bon ingeleverd van de grot ln het wandelbos

Liefs oma ans
  4. Joris:
    2 juni 2019
    Leuk om via deze manier op de hoogte te blijven! Zo te lezen hebben jullie het prima daar, ben best een beetje jaloers 😜. Succes en veel plezier morgen weer bij de dolfijnen! Dikke kus voor Hidde en Imre, en vergeet niet te genieten 😘.
  5. Lydia:
    2 juni 2019
    Wat mooi om te lezen dat er positieve veranderingen bij Hidde te merken zijn! Geniet van al dat moois om jullie heen en dikke knuf van Sophie voor Imre❤️
  6. Astrid van summeren:
    4 juni 2019
    Ik had graag met jullie willen ruilen zondag hoor. Hier ist meteen zo benauwd. Daar ist heerlijk vertoeven. Goed te horen dat je al verandering ziet.