Dag 11

3 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Na weer een rustige ochtend (rustig ontbijten, huis opruimen en zwemmen) zijn we om 11u op pad gegaan. Wilden weer richting Westpunt (Playa Grandi en Grote Knip), maar zijn halverwege blijven hangen.

Hebben de flamingo's in de zoutpannen bij "Williwood" bekeken.  Het waren er een stuk of 25, verdeeld in 2 groepen. Druk met eten en ruziën. Daarna doorgereden naar de prachtige kerk van st Wilibrordus. Deze is van verre al te zien als je over de heuvelachtige weg rijdt. De zon weerkaatst ook mooi op de hoge en kleurrijke kerk. De zondagsdienst was net klaar en de pastoor sloot de grote deuren. We zijn naar het strand gereden; Playa Porto Mari. Beroemd om de varkentjes op het strand.... jullie snappen het al... geen varken te bekennen. Er liepen/lagen er 6 voorbij de parkeerplaats. Het was vandaag veelal bewolkt, maar toch voel je de warmte op je huid. Beetje bijgelezen. En de kids met Koen heel veel gesnorkeld. Vooral langs de rotsen. Hidde kwam ineens totaal in paniek (met masker nog op) uit het water gerend omdat hij een rog had gezien die hem achterna kwam. Imre en Koen zijn op onderzoek uitgegaan en zagen dat hij een beetje gelijk had. Het was een vis die er wat van weg had en plat op de bodem lag. Waarschijnlijk is die vis harder van Hidde geschrokken... Verder zaten er veel kleurige visjes. Op de terugweg zijn we op zoek geweest naar het dog rescue center van Rosanne Kluivert, maar na meerdere zoekpogingen (navigatie wees ons de bosjes in) hebben we de moed opgegeven. Op Mambo beach zit een winkeltje van Kluivert, daar maar eens vragen.

Bij thuiskomst het zand afgespoeld in het zwembad en wat geluierd. Nu gaan we de kids afsoppen en in bed stoppen. Morgen weer een therapiedag! We misten bijna het vaste ritme 😉

Morgenavond ook een boottocht met CDTC. Om de zonsondergang vanaf het water te zien.

We merkten vandaag dat ook zijn zinnen wat logischer en langer zijn....

1. Leny van rijen:
    3 juni 2019
    Fijn dat jullie ontspannen alle mooie bezienswaardigheden kunnen gaan bezoeken en
    bekijken,wat kunnen Imre en Hidde veel vertellen bij thuiskomst.
    Maar dat duurt nog even nu een week vol verwachtingen, een goede week gewenst.
  2. Leny van rijen:
    3 juni 2019
    Marcel geniet ook van de mooie foto’s.liefs van hem voor jullie
  3. Oma yvonne:
    3 juni 2019
    Wat fijn dat jullie het weekend gebruikt hebt om flora en fauna en cultuur op te snuiven , hier blijft het maar bij buxus mot
    en rupsjes die de boel opvreten!
    Weer een spannende week voor de boeg met hopelijk sprongetjes vooruit voor de hele familie ! Kijk weer uit naar naar verslag van morgen! Ik geniet er zo van !!!!
  4. Remko Klinckenberg:
    Leuke verslagen breg!
  5. Sanne:
    5 juni 2019
    Wat bijzonder om zo mee te mogen lezen. En wat fijn dat jullie resultaten zien. Nb Bergje, die laatste foto hebben we ook van ons ;)