Dag 13; 7e therapiedag

5 juni 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Jeetje, alweer dinsdag! Mogen we nog 2 weken therapie bij boeken? Wat is dit een geweldige tijd, zeker voor herhaling vatbaar! Het warme bad (niet de temperatuur van de zee...) waar we ingedommeld worden bij het CDTC, het effect en de mindset voor ons als gezin... te bijzonder om niet nog eens te wensen. Vandaag heeft Hidde weer hard gewerkt. Zwemt nu los van Talina met Chabelita mee, trekt zelf zijn flippers aan, laat zichzelf in het water zakken en hijst zichzelf op het dock! It's a small step for a man and a giant leap for the mankind... zoiets! Zijn energielevel is ook verbeterd. Vorige week was hij, na de therapie, meer vermoeid dan deze week. Terwijl hij veel meer nu zelf moet doen. In de oefenruimte hebben ze weer aan de gevoelens, het zelfvertrouwen en het vinden van oplossingen gewerkt. Bijv door blokjesvoetbal zonder regels te doen. Hij liet het over zich heen komen en kon geen oplossingen bedenken om het spel eerlijker en duidelijker te maken. Ook vroeg hij geen hulp. Thuis zou dit in boosheid ontaarden. Maar "vreemde ogen" dwingen hem tot ander gedrag. Imre mag morgen extra meedoen, om te zien hoe hij dan reageert. Vraagt hij hulp? Kan hij met haar iets bedenken? Laat hij iets van zijn power zien? Bij de nabespreking heeft Talina ons brein uitgelegd. En uitleg gegeven hoe het bij Hidde mogelijk werkt en wat hij nodig heeft. Bijv bij boosheid juist troost en nabijheid bieden en pas bij rust praten over wat je zag. Dit hebben we al enige tijd thuis ingezet en gaat al beter. Al blijft hij nu vaak in herhaling vallen met het woord sorry. Hier ook tips voor gekregen.

Imre heeft een uur gesproken met Jet, Deny, Lisa en Carolien. Laatste 3 zijn therapeuten. Heel verhelderend voor ze. Daarna zijn ze gaan zwemmen in het bassin met roggen, snoeken, tarpons, zeebaars, etc. En aan de andere kant van het hek zwommen verpleegsterhaaien. Stoere meid! Vrijdag krijgt ze de foto's ervan.

Na de therapie hadden we een workshop over de dolfijn. Over evolutie, echolocatie, voortplanting, de dolfijnen van CDTC, gedrag, etc. We hebben heel geboeid geluisterd en zaten vol vragen, ook de kinderen. De waarschuwing op het eind over de plastic vervuiling kwam weer binnen. Ruim op wat je tegenkomt, alles beland in de zee!

Na de therapie hebben we besloten om voor Koen en Imre de dokter te raadplegen ivm toenemende oorpijn. De dokter kwam naar ons huisje...alleen deed de oorcamera (verbonden aan haar telefoon) het niet goed. Koen en Imre dus mee naar haar praktijk. Blijken allebei een beginnende oorontsteking te hebben. Koen in 2 oren en Imre in 1. Antibiotica kuur gekregen. Bleek Imre er één gehad te hebben waar ze allergisch voor is. Later weer een nieuwe gehaald. Drie dagen niet met haar oren onder water.... dat is al mislukt! Portemonnee weer leeg en middag weer gevuld. In de middag kwamen Hans, Christol, Jet en Teun zwemmen en BBQ-en. Vandaag de BBQ laten bezorgen,  eerste vleesjes erop...en toen hield ie er al mee op. Bleken we een lege gasfles te hebben gekregen. Receptie dicht.... security heeft gezorgd voor een nieuwe gasfles! Alleen dat duurde natuurlijk een tijdje 🤭. Er moest een mannetje komen op een half u rijden...die had de sleutel van de container waar de gasflessen in stonden. Hilarisch! Intussen was al het brood, fruit en het groen op. Het werd alsnog een gezellige avond.

Morgen mag Imre dus eerst mee in de oefenruimte. Daarna gaat Hidde naar het dock en heeft Imre een dolfijnentrainer-ochtend. Leren over dolfijnen, voer klaarmaken, etc.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Reinou:
    5 juni 2019
    Wat een bijzondere ervaring toch voor jullie! Kan me heel goed voorstellen dat je zou willen dat het nog veel langer doorgaat daar! Hopelijk knappen Imre en Koen snel op van de oorontstekingen, 😘.
  2. Kristel van Mensfoort:
    5 juni 2019
    Erg leuk om over jullie avontuur te lezen. Geniet!!
  3. Fam Vermeer:
    5 juni 2019
    Wat leuk om elke ochtend jullie belevenissen te lezen! Zo te horen zijn jullie nog lang niet klaar om naar huis te komen...Veel plezier nog en beterschap voor Koen en Imre! Xxx
  4. Majella van meetelen:
    5 juni 2019
    Erg bijzonder om deze fantastische belevenissen te mogen lezen. Heel veel beterschap voor koen en imre. Hopelijk belemmerd het hun niet teveel.
  5. Leny van rijen:
    5 juni 2019
    Elke dag nieuwe verrassingen. Blijven genieten !!!dat warm bad heerlijk voor jullie
    Dank Bregje voor je berichtjes.
    Koen en Imre, van harte beterschap, misschien oordoppen indoen bij het zwemmen!!
  6. Oma yvonne:
    5 juni 2019
    WoW,dit is weer een mooie dag voor jullie geweest , jammer van de oortjes van koen en imre , toch een familiekwestie he Koen? Beterschap en doe het iets rustiger aan met onder water!
    Imre en Bregje bedankt weer voor jullie openheid!💋
  7. Jessica:
    5 juni 2019
    Idd zo ontzettend leuk om jullie belevenissen te lezen😃 ik snap dat jullie nog lang niet klaar zijn om vlg wk naar huis te gaan, maar wel doen hè want wij missen jullie!! Heel veel beterschap voor Koen en Im💕 en maak er nog een prachtige week van!💋