Dag 4

27 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

En dat bij ons liggen nam Hidde wel heel letterlijk... half 6. Nog uur liggen dutten. Ochtendduik weer genomen en op de veranda ontbeten. Krijgen steeds meer huisdieren... allerlei vogels (met kuifjes, eyeliner rondom de ogen of lef), hagedissen en wel 6 Berry's (leguanen). Wisten jullie dat die leguanen pas na 8u uit de boom naar beneden kruipen/vallen? En als we klaar zijn met ontbijten komt er zelfs één de vloer stofzuigen.

Om 9.45u op pad, de riemen achterin de auto zaten klem. De dame van de auto bracht ons naar een "garage". De kerk was net uit dus de kerkgangers liepen op hun paasbest rond. Mooi om te zien. Hier speelt je religie, afkomst, uiterlijk of politieke voorkeur geen rol. Kunnen we nog wat van leren. De monteur trok eens hier en duwde daar en het was opgelost. Vandaar doorgereden naar nationaal park Shete Boka. Prachtige ruwe kustlijn met uitgesleten inhammen in de rotsen, waar het zeewater als een fontein omhoog spuit of krachtig tegen de kust botst. Daarna naar Playa Kalki, beroemd om het witte strand en de goede snorkel mogelijkheden. Dat laten die 3 van mij zich niet ontnemen. De "Finding Dory"-vis gezien, misschien wel een mureen en veel kleine visjes. Tot 3x toe een klein warm regenbuitje. Eerder verfrissend dan storend. Na tijdje doorgereden naar Watamula Hole. Alsof we door het wilde westen reden. Een rode zandweg, vol kuilen en keien. Overal droog struikgewas en cactussen. Bij de kust aangekomen gewandeld over zeer scherpe koraalrotsen. Ook hier een aantal opspattende golven (fonteinen). Minder imposant als bij Shete Boka.toen langzaamaan teruggereden naar Bon Bini. Het is maar zo'n 45 km, maar je doet er lang over. Voornamelijk door t slechte wegdek en ander verkeer. Wel goed dat we een stevige auto hebben, is soms heuvelig.

Bij thuiskomst gezwommen en gelezen. Ook onze doelen vastgesteld die we morgenvroeg om 7.30u moeten delen in het anamnesegesprek op CDTC. Het gaat nu dan écht beginnen!!!

1. Reinou:
    27 mei 2019
    Wat een mooie belevenissen allemaal! En vandaag dan echt beginnen. Ben benieuwd! Liefs, Reinou.
  2. Astrid van summeren:
    Wauw. Super mooi
  3. Oma yvonne:
    27 mei 2019
    Hidde neem je voor mij ook zo,n stofzuigertje (leguaan) mee???
    Wat een leuk verslag weer jongens , echt genieten ! Liefs