Dag 6: 2e therapiedag

29 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

Dat was weer vroeg vanmorgen! Hidde heel blij om zijn "dames" weer te zien. Even kort besproken hoe de middag gisteren is verlopen. En hoe hij de dolfijnentrainster had nagedaan. Hij zou vandaag weer nieuwe gebaren leren om ze vanavond op papa en Imre uit te testen😉. Hij heeft eerst in de oefenruimte gewerkt en daarna naar het dock. Chabelita blij begroet. Nog wel voorzichtig alsof hij toch onder de indruk is (goh). Ze begon gelijk geluiden te maken. Al snel lag hij bij Chabelita in het water. Ze hebben geoefend met nat spatten, de bal gooien en terugbrengen, met rondjes draaien en met rondjes zwemmen. Ook op de rug op snelheid. Wat heeft Hidde van die snelheid genoten. Hij gierde het uit. En we hoorden hem "nog een keer" roepen naar de dolfijnentrainster. Intussen boden ze hem tussendoor kaartjes aan met opdrachten. We zitten te ver af om te zien wat er op staat.

Helaas heb ik (Bregje) niet de hele dock-tijd kunnen kijken. Om 9u had ik een workshop "Stretching and Balancing". Keer wat quality time voor mezelf. Een fysiotherapeut gaf mij en 2 dames allerlei oefeningen mee. Van nek, schouders, rug, heupen tot aan benen. In de middag voelde ik dat in mijn lijf en was er moe van. Maar het was fijn om te doen. Om 10u snel naar Hidde. Die was al klaar. Ze zijn bezig geweest met zijn gevoelens en zelfredzaamheid. En opvallend was weer zijn benadering van Chabelita. Staat zo open voor haar.

Imre had toch niet met de roggen gesnorkeld, dat gaat volgende week gebeuren. Ze hebben hun gevoelens besproken. Hoe is t om op te groeien met een broertje met een beperking? Ontspanningsoefeningen geleerd, een filmpje over brusjes bekeken en besproken. En zijn gaan snorkelen bij de lagune. Ze kwam er stuiterend met Jet vandaan. Jet is daarna bij ons komen spelen. Zwemmen en lunchen. En even later zijn ze zelf naar het strand bij het resort (Lions Dive) gegaan. Waar de ouders en broertje van Jet zaten. Hidde moest even bijkomen. Was snel boos en mopperig. Kon niet met Imre mee, wat huilen opleverde. Hij heeft een half uur met mij op bed gelegen. Simmen en niet kunnen aangeven wat er scheelde. Ik ben uiteindelijk ingedut maar hij is gaan tabletten. Naderhand zijn wij ook naar het strand gegaan. Heerlijk! Uurtje later hadden we de welkomsborrel van CDTC, met alle nieuwe ouders en kinderen. Dat was erg gezellig! De trainsters beter leren kennen en ook de ouders. We bleven als laatste over met Kristel en Hans, de ouders van Jet en Teun (4 jr). Teun krijgt naast Hidde therapie. Heeft het syndroom van down. Meteen doorgelopen, met z'n achten, naar Hemingway om te eten. Daar is t eten erg goed. Met je voetjes in t zand, vlak naast het water. Tussen bestellen en eten in gingen de kinderen nog snorkelen. Het is hier om 19.30u donker, dus je hebt snel het gevoel dat het al 23u is. We gaan zo ook op één oor, morgen weer een zware dag. Met therapie, clowns en de workshop "Prikkelervaring in de praktijk". Zin in!

Ontzettend bedankt alvast voor al jullie lieve reacties via blog, app, mail of via via. Doet ons heel goed!

1. Nicole:
    29 mei 2019
    Prachtig om jullie verhalen te lezen!
  2. Fam Vermeer:
    29 mei 2019
    Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat! Geniet van elk moment! X
  3. Magret:
    29 mei 2019
    Wat een ervaring voor jullie allemaal.
    Fijn dat het zo goed gaat en dat deze therapie er is waar jullie aan mogen deelnemen.
    Geniet van alle mooie momenten 😘
  4. Oma yvonne:
    Ik geniet hier zo van , bedankt lieve Hidde en imre !💋💋💋
  5. Sanne:
    29 mei 2019
    Wat een prachtige reis (letterlijk en figuurlijk) maken jullie samen! En wat een fijne, bijzondere verslagen om te lezen Bregje. Heel veel succes en mooie momenten samen <3