Dag 7; 3e therapiedag

30 mei 2019 - Willemstad, CuraƧao

Vandaag een korte blog... ivm vermoeidheid van de schrijfster šŸ˜‰

Het hakt er aardig in. We slapen goed, maar zijn vroeg wakker en vroeg op pad. Dus zodra het hier donker is worden we een soort luiaards.

Vannacht helaas (sinds een maand ofzo) weer eens een slechte nacht van Hidde. Wel droog gebleven! Maar 3x per nacht ons opgezocht. Om 1u terug kunnen leggen. Om 3u lekkerĀ bezweet tegen mij aan komen liggenšŸ˜³. Om half 5 weer foetsie. Waarbij hij keurig alle deuren sluit, maar dan zit ie bijv net niet goed dicht dus geeft de wind hem daarna nog een zetje. En om half 6 lag hij er weer. Erg beweeglijk, mijn ooglid optillen, je aanstaren en vragen of je al wakker bent... waarschijnlijk doet de therapie zijn werk en maalt dit 's nachts door. Ook staat hij helemaal onder de uitslag en last van muggenbulten.Ā

Hij was wat stil bij zijn therapeuten, maar ging wel erg gefocust met Chabelita aan de gang. Weer nieuwe trucjes. Ook is Chabelita zo'n charmeur dat ze steeds grotere rondes maakt en dan steeds langs ons zwemt. Het is echt magisch, je voelt meteen een connectie met haar. Zodra ze bij ons is, draait ze haar kop wat boven water en kijkt met Ć©Ć©n oog naar je.Ā Ā Talina geeft aan dit zo nauwelijks gezien te hebben. Wij dachten dat Talina de dolfijn gewoon stuurt voor die grote ronde of expres kunstjes laat doen bij ons,Ā  maar bij de nabespreking blijkt dat ze niks stuurt. Chabelita maakt de keuzes. Ook kan ze Hidde al meer eigen verantwoordelijkheid geven. Hij zwemt zelf stukken terug van Talina naar het dock. En ze houdt hem nog maar lichtjes vast als Hidde met Chabelita zwemt. A.s. vrijdag mogen wij zwemmen met Chabelita! Kunnen we echt ervaren wat het doet, hoe ze voelt en of ze ons herkent.

Verder heeft Hidde spelvormen buiten het dock gehad om de regie aan een ander over te laten en om vragen te stellen. Hij was er afwachtend in. Keek nog teveel naar het initiatief van de therapeuten. Ze deden een circuit waarbij ze met steeds minder aantal voeten aan de overkant moesten komen. Bijv. Babette was de kruiwagen, Talina hield de benen van Babette vast en Hidde zat op de rug van Talina. Hidde genoot in stilte. Waarschijnlijk is hij zo passief door een gebrek aan zelfvertrouwen. Werkpunt dus!Ā

On 10u kwamen erĀ clowns (2 Engelse dames van 65+, slecht verkleed, slechte trucs). Dit was het toppunt van de dag... not! Gelukkig hebben deĀ kinderen genoten. Imre had plaatsvervangendeĀ schaamte. En wij zouden dit natuurlijk beter gedaan hebbenšŸ˜‚.Ā

Van 11-12u had ik een workshop over prikkelervaring. Gelukkig konden Kristel en ik samen alle opdrachten doen. Om zo te ervaren wat over- & onderprikkeling kan betekenen voor kinderen. Heel interessant.

In de middag moest Hidde bijkomen. Gelukkig heeft hij een vrolijke dag achter de rug. Geen grootse conflicten. Veel gezongen en bewogen. Actief gaan snorkelen op een strand voor locals. 's Avonds nog gaan eten bij Limoncello,Ā  heerlijk! Maar daar lag hij al half knock out. Wat gaatĀ erĀ toch in dat bolletje om...Ā

Morgen dag 4 en een training over brusjes

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Fotoā€™s

1. Oma yvonne:
    30 mei 2019
    Ook zo,n dag zit er tussen he? Iets minder maar toch heel mooi en betekenisvol!
    Vermoeidheid is gezien wat Jullie allemaal meemaken en doen , niet verwonderlijk!
    Wij genieten van jullie!! Dikke kus
  2. Leny van rijen:
    30 mei 2019
    Wat hebben jullie veel te verwerken, hou het maar vol !!
    Chebalita weet wel waar hij of zij? Graag naar kijkt!!
    ā¤ļøā¤ļøšŸ‘šŸ‘
  3. Oma Ans:
    30 mei 2019
    Logisch toch, na drie zo enerverende dagen moet je effe terug om al dat enthousiasme te verwerken.
    Je zegt terecht: wat zou er allemaal in dat koppie omgaan. Denk maar dat het zoemt daarbinnen en dan heb je ook een uitlaat nodig om dat te verwerken. Alleen die Chabelita heeft er kennelijk geen problemen mee, ze (of hij?) heeft er kennelijk een mooie tijd mee. Tuurlijk lezen we over dag 8 dat alles weer toppie gaat.
    Mama en zoon moe; en hoe stellen dochter en pa het? Hoe zien hun programma's er uit en wat zijn hun ervaringen??
    Nog veel zinvolle dagen en van hier de hartelijke groeten.
  4. Ans:
    30 mei 2019
    Wat een wonderbaarlijk avontuur voor Hidde Hij doet alles met zoveel energie Hij is fantastisch als hij met chabeleta zwemt Sublime en dan mogen jullie vandaag heus wel moe zijn Zo plots in een ander klimaat leven is ook een hele opgave vooral voor kinderen Lieve viertal dikke omhelsing Ik lees met veel ontroering jullie blog Bisou