Dag 8; 4e therapiedag

31 mei 2019 - Willemstad, Curaçao

Jeetje, vandaag al een week hier! Time flies

De dolfijnen waren wat onrustig, dat kwam voornamelijk door de speelsheid van dolfijn Sami. Hij is 3 jaar en nog een boefie. Dus voordat de therapie begon was er onderling al t een en ander gebeurd. Sami luisterde niet en ging langs bij alle andere dolfijnen en kinderen. Zo humoristisch. Heeft erg lang bij Hidde en Chabelita gezwommen. Mooi te zien hoe beschermend Chabelita werd naar Hidde. Ze maakte vandaag kleinere rondes. Sami zwom mee en was aandacht aan het trekken. Sneed af en toe Chabelita de pas af. Maar ieder kind bleef gefocust op de eigen dolfijn. Hidde heeft liggend op het dock een gezichtsmassage gehad. Vanuit de Castillo Morales therapie. Voor het versterken van de mondspieren, verbeteren mondmotoriek, verbeteren spraak, voorkomen van zeveren en opzoeken orale prikkels. In de oefenruimte hebben ze aan kracht gewerkt en zelfvertrouwen. Zodra Talina begint over zijn emoties of moeilijke vragen stelt, kijkt hij steeds naar de andere therapeuten. Zo van "laat haar maar lullen". En duikt dan snel in "weet ik niet".

Imre heeft een graffiti tekening gemaakt met een passend sterk woord over haarzelf. En ze hebben gesproken over de negatieve en positieve kanten van het brusje zijn. Ook zijn ze met de gevoelsthermometer gaan oefenen. Om niet meteen van groen in rood te schieten. Bij de nabespreking werden wat moeilijke punten besproken. Maar ook handvatten gegeven. Later in de middag hebben we een bijeenkomst gehad over "broers/zussen in en om het gezin". Gegeven door Laura (begeleider Imre en Jet). En er was een psycholoog bij. Gelukkig waren we met de ouders van Jet en konden we vrij praten. Erg leerzaam. En ook weer super fijne CDTC-medewerkers!

Hierna hadden we een borrel verdiend. Kinderen in de zee, wij lekker op het  terras bij Hemingway. Uiteindelijk ook blijven hangen om te eten.

Ook hier wordt hemelvaart gevierd. Met een kerkbezoek en daarna feesten. Mambobeach heeft een hele grote parkeerplaats, en die staat stampvol. Voornamelijk locals, mooi opgedoft. Muziek dreunt lekker uit de boksen: NL-talig, maar vooral ook de jaren 90 is geliefd.

Morgen mag Imre een stukje volgen van de therapie van Hidde. Na de therapie is er een workshop sensorische integratie. Die gaat Koen volgen. En in de middag de family swim! Dan mogen Koen, Imre en ik met Chabelita zwemmen🎉

1. Kathlin:
    31 mei 2019
    Wat gaat de tijd snel zeg! En wat een genot zo mee te mogen lezen (beleven) in jullie reis! Vandaag mogen jullie zwemmen met 🐬. Spannend, veel plezier! We lezen straks graag hoe jullie het ervaren hebben. X
  2. Frank Vervoort:
    31 mei 2019
    Het reisverslag is indrukwekkend.
    De tijd vliegt inderdaad op zo’n manier. Ben nu al weer benieuwd naar het volgende verslag.
  3. Rhonda Geerts:
    31 mei 2019
    Heerlijk om elke morgen een verslag van jullie te lezen! Heel veel plezier vandaag met het gezinszwemmen, zal fantastisch zijn😘
  4. Leny van rijen:
    Lieve Bregje,
    Weer een dag vol bewondering en verwondering!!!
  5. Oma yvonne:
    31 mei 2019
    Ben weer helemaal blij met dit ontspannend verslag!
    Geniet ze allemaalxx
  6. Janneke:
    31 mei 2019
    Geniet van jullie avonturen, je schrijft het zo dat ik het gevoel heb erbij te zijn. 😘